صادرات و واردات و عمده فروشی

مطالب سایت شامل صادرات و واردات ، عمده فروشی و فروش عمده میباشد.

صادرات و واردات و عمده فروشی

مطالب سایت شامل صادرات و واردات ، عمده فروشی و فروش عمده میباشد.

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

صادرات فرش


در کشور ایران به دلیل وجود شرایط اقلیمی خاص و اینکه کشاورزی و دامداری در تمام فصول سال جریان دائمی ندارد ، از این رو مردم ایران  به صنایع دستی روی آورده اند که صنایع دستی جایگاه خاص خود را در تولید، فروش و صادرات فرش بدست آورده است که محصول آن ، مجتمع فرش دستبافت است که توسط اعضا و بافندگان طرح ها ، رنگ ها و درج شماره های مختلف تولید میشود.


در حوضه ی تولید ، خرید و فروش  و صادرات فرش همواره دغدغه هایی مطرح میشود که آن ورود فرش های بی کیفیت چینی و هندی با نام ایرانی و تقلب در تولید مواد اولیه این فرش هاست  که در نهایت کیفیت فرش ایرانی را زیر سئوال میبرند. تولید فرش دستبافت ایرانی اکنون با فراز و نشیب هایی روبروست  که از این مشکلات میتوان به کیفیت رنگ های مورد استفاده و گرانی مواد اولیه اشاره کرد . که حل این مشکل ها با اندکی برنامه ریزی قابل حل است.


یکی از راه های صادرات و شناساندن فرش از طریق بهره گیری از ظرفیت های توریستی کشور و جذب جهانگرد و فروش و صادر نمودن فرش از طریق آنان است . جای هیچ شکی وجود ندارد که صنعت جهانگردی سبب رونق و حرکت اقتصاد جهانی می شود. این صنعت در زمینه تجارت جهانی رتبه نخست را دراختیاردارد و بزرگترین منبع ارزآوری در صادرات به شمار می رود و میلیون ها نفر را به خدمت گرفته است.


صادرات فرش ایران به بیش از صد کشور مختلف جهان صورت میگیرد و تقریبا نیمی از آن شامل صادرات به آمریکا و صادرات به آلمان میباشد که پیش از آمریکا نیمی از صادرات فرش متعلق به دو کشور آلمان و ایتالیا بود که سهم کشور آلمان بیشتر و تقریبا 3 برابر ایران بود . حدود 15 درصد فرش ایران به کشور های اسلامی صادر میشود که به ترتیب کشور های امارات متحده عربی ،لبنان، عربستان، کویت، ترکیه، بحرین و قطر بیشترین میزان واردات فرش ایرانی  را دارند.

برای صادرات فرش دستبافت رعایت مقررات عمومی نظیر داشتن کارت بازرگانی معتبر بنام متقاضی حقیقی یا حقوقی و همچنین دارابودن شناسنامه برای فرش صادراتی الزامی می باشد.


  • power data