صادرات و واردات و عمده فروشی

مطالب سایت شامل صادرات و واردات ، عمده فروشی و فروش عمده میباشد.

صادرات و واردات و عمده فروشی

مطالب سایت شامل صادرات و واردات ، عمده فروشی و فروش عمده میباشد.

  • ۰
  • ۰

صادرات فرش


در کشور ایران به دلیل وجود شرایط اقلیمی خاص و اینکه کشاورزی و دامداری در تمام فصول سال جریان دائمی ندارد ، از این رو مردم ایران  به صنایع دستی روی آورده اند که صنایع دستی جایگاه خاص خود را در تولید، فروش و صادرات فرش بدست آورده است که محصول آن ، مجتمع فرش دستبافت است که توسط اعضا و بافندگان طرح ها ، رنگ ها و درج شماره های مختلف تولید میشود.


در حوضه ی تولید ، خرید و فروش  و صادرات فرش همواره دغدغه هایی مطرح میشود که آن ورود فرش های بی کیفیت چینی و هندی با نام ایرانی و تقلب در تولید مواد اولیه این فرش هاست  که در نهایت کیفیت فرش ایرانی را زیر سئوال میبرند. تولید فرش دستبافت ایرانی اکنون با فراز و نشیب هایی روبروست  که از این مشکلات میتوان به کیفیت رنگ های مورد استفاده و گرانی مواد اولیه اشاره کرد . که حل این مشکل ها با اندکی برنامه ریزی قابل حل است.


یکی از راه های صادرات و شناساندن فرش از طریق بهره گیری از ظرفیت های توریستی کشور و جذب جهانگرد و فروش و صادر نمودن فرش از طریق آنان است . جای هیچ شکی وجود ندارد که صنعت جهانگردی سبب رونق و حرکت اقتصاد جهانی می شود. این صنعت در زمینه تجارت جهانی رتبه نخست را دراختیاردارد و بزرگترین منبع ارزآوری در صادرات به شمار می رود و میلیون ها نفر را به خدمت گرفته است.


صادرات فرش ایران به بیش از صد کشور مختلف جهان صورت میگیرد و تقریبا نیمی از آن شامل صادرات به آمریکا و صادرات به آلمان میباشد که پیش از آمریکا نیمی از صادرات فرش متعلق به دو کشور آلمان و ایتالیا بود که سهم کشور آلمان بیشتر و تقریبا 3 برابر ایران بود . حدود 15 درصد فرش ایران به کشور های اسلامی صادر میشود که به ترتیب کشور های امارات متحده عربی ،لبنان، عربستان، کویت، ترکیه، بحرین و قطر بیشترین میزان واردات فرش ایرانی  را دارند.

برای صادرات فرش دستبافت رعایت مقررات عمومی نظیر داشتن کارت بازرگانی معتبر بنام متقاضی حقیقی یا حقوقی و همچنین دارابودن شناسنامه برای فرش صادراتی الزامی می باشد.


  • ۹۶/۰۵/۲۸
  • power data

نظرات (۱)

  • ازدواج در ترکیه
  • صادارت یا واردات آیا در این وضعیت اقتصادی همچنان سودآور هست یا نه؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی